Vol. 4 (2022): january-december: continuous publication
Original article

Quizizz en el aprendizaje del inglés en estudiantes de la Universidad Nacional Jorge Basadre Grohmann de Tacna, 2021

Kevin Mario Laura-De La Cruz
Universidad Nacional Hermilio Valdizán
Bio
Melina Penélope Tolentino-Cotrina
Universidad Nacional Hermilio Valdizán
Bio

Published 2022-06-02

Keywords

  • English learning,
  • communicative skills,
  • digital tools,
  • gamification

How to Cite

Laura-De La Cruz, K. M., & Tolentino-Cotrina, M. P. (2022). Quizizz en el aprendizaje del inglés en estudiantes de la Universidad Nacional Jorge Basadre Grohmann de Tacna, 2021. Puriq, 4, e298. https://doi.org/10.37073/puriq.4.298

Métricas alternativas

Abstract

The use of digital technologies in distant English learning is critical for determining the influence on the country's various educational levels. The goal of this research is to determine the effect of Quizizz on the English language acquisition of students enrolled in the Foreign Language specialization at the National University Jorge Basadre Grohmann in Tacna. A quasi-experimental design with two comparable groups and a quantitative methodology were used in the investigation. The sample comprised of 32 students pursuing a degree in foreign language. For the purpose of data collecting. A written examination was administered as part of a B1 level international exam, which included a pre- and post-test. The findings indicated that the post-test score for the control group was 62.5, while it reached 86.3 for the experimental group, indicating a significant difference for both variables. As a result, it was concluded that using Quizizz effectively improves the level of English learning in university students.

Downloads

Download data is not yet available.

References

  1. Abubakar, N. y Asa’d, N. (2020). Quizizz in Reading Achievement. En Proceeding of ITELL Conference, (pp. 186-189). DOI: 10.1109/ICDAMT.2017.7904957.
  2. Álvarez, J. (2019). Nativos Digitales y brecha digital: Una visión comparativa en el uso de las TIC. Revista de la Asociación Española de Investigación de la Comunicación, 6(11), 203-223. https://doi.org/10.24137/raeic.6.11.12
  3. Amiroh, L. (2021). Quizizz Sebagai Media Pembelajaran untuk Melatih Keterampilan Membaca Bahasa Jerman. Lingua Franca: Jurnal Bahasa, 5(1), 28-39. http://dx.doi.org/10.30651/lf.v5i1.5110
  4. Anak, C. y Hua, T. (2021). Exploring a Gamified Learning Tool in the ESL Classroom: The Case of Quizizz. Journal of Education and e-Learning Research, 8(1),103-108. https://eric.ed.gov/?id=EJ1289663
  5. Bottentuit, J. (2020). Assessment for learning with mobile apps: exploring the potential of Quizizz in the educational context. International Journal of Development Research, 10(1), 33666- 33371.
  6. Carrasco, S. (2006). Metodología de la investigación científica. Lima: Editorial San Marcos.
  7. Clouet, R. (2010). El enfoque del Marco Común Europeo de Referencia para las Lenguas: unas reflexiones sobre su puesta en práctica en las facultades de Traducción e Interpretación en España. Revista de Lingüística Teórica y Aplicada, 48 (2), 71-92 . https://doi.org/10.4067/S0718-48832010000200004
  8. Cronquist, K. y Fiszbein, A. (2017). El aprendizaje del inglés en América Latina. Argentina: El diálogo, liderazgo para las Américas. https://goo.su/U7VD
  9. De La Cruz, K.; Gebera, O. y Copaja, S. (2022). Application of Gamification in Higher Education in the Teaching of English as a Foreign Language. En Sustainability in Energy and Buildings, 323-341. https://doi.org/10.1007/978-981-16-5063-5_27
  10. Education First (2021). El ranking mundial más grande según su dominio del inglés. https://www.ef.com.pe/epi/
  11. Fadillah, I. y Maryanti, R. (2021). Application of learning videos and Quizizz in increasing students interest in learning English in middle schools. Indonesian Journal of Multidisciplinary research, 1(2). https://doi.org/10.17509/ijomr.v1i2.37853
  12. Fakhrian, A. y Luardini, M. (2020). Online Game-Based Approach in Teaching English: Cases of Teaching during Pandemic Covid-19 at Universitas Darwan Ali Sampit. Proceedings of the 4th INACELT (International Conference on English Language Teaching), (pp. 10-18). https://e-proceedings.iain-palangkaraya.ac.id/index.php/INACELT/article/view/185
  13. Hernández, R.; Fernández, C. y Baptista, P. (2016). Metodología de la Investigación (8a ed.). México D.F.: Mc Graw-Hill Interamericana.
  14. Huei, L.; Yunus, M. y Hashim, H. (2021). Strategy to Improve English Vocabulary Achievement during COVID-19 Epidemic. Does Quizizz Help? Journal of Education and e-Learning Research, 8(2), 135-142. https://eric.ed.gov/?id=EJ1300463
  15. Kartika, D. (2019). The Implementation of Applying Integrated Learning by Using Quizizz to Improve Students’ Reading Achievement (Tesis para optar el grado de Maestría), UMSU, Indonesia. http://repository.umsu.ac.id/handle/123456789/3261
  16. Laura, K. y Velarde, J. (2019). La Aplicación de un Software en Comprensión de Textos en inglés para Estudiantes en Perú. Neumann Business Review, 5(2), 108-121. https://doi.org/10.22451/3002.nbr2019.vol5.2.10042
  17. Laura, K.; Franco, L. y Luza, K. (2020). Gamification for understanding English texts for students in a public school in Peru. International Journal of Development Research, 10(10), 41787-41791. https://doi.org/10.37118/ijdr.20319.10.2020
  18. Laura, K.; Morales, K.; Clavitea, M. y Aza, P. (2021). Aplicación Quizizz y comprensión de textos en inglés con el contenido de la plataforma educativa “Aprendo en Casa”. Revista Innova Educación, 3(1), 151-159. https://doi.org/10.35622/j.rie.2021.01.007
  19. Laura-De La Cruz, K. M., Roque-Coronel, L.-M., Noa-Copaja, S. J., & Rejas-Junes, L. R.. (2022). Flipped Classroom Methodology in English Language Learning in Higher Education. In Imitation Market Modeling in Digital Economy: Game Theoretic Approaches (pp. 448–459). https://doi.org/10.1007/978-3-030-96293-7_37
  20. Mohammad, N.; Roslim, N.; Muhammad, S. y Yahyauddin, N. (2021). Students’ Perceptions towards the Use of Quizziz as A Tool in Improving Reading Skills. Proceedings of the 5th INACELT (International Conference on English Language Teaching), (pp. 101-108). https://e-proceedings.iain-palangkaraya.ac.id/index.php/INACELT/article/view/708
  21. Orosz, A.; Ortega, D.; Monzón, M. y Sarango, F. (2018). El aprendizaje activo para las clases de inglés como Lengua Extranjera. Ecuador: Observatorio UNAE.
  22. Priyanti, N.; Santosa, M. y Dewi, K. (2019). Effect of Quizizz towards the eleventh-grade english students’ reading comprehension in mobile learning context. Language and Education Journal UNDIKSHA, 2(2). http://dx.doi.org/10.23887/leju.v2i2.20323
  23. Ramírez, T. (2004). Cómo Realizar un Proyecto de Investigación. Caracas: Panapo.
  24. Robles, H.; Salamanca, R. y Laura, K. (2021). Quizizz y su aplicación en el aprendizaje de los estudiantes de la carrera profesional de idioma extranjero. PURIQ, 4(1), 97-115. https://doi.org/10.37073/puriq.4.1.239
  25. Sakti, L. (2020). Implementation of Quizziz media to train German listening skill of class x man 1 Malang city students. Journal Deutsch als Fremdsprache in Indonesien, 4(1). http://journal2.um.ac.id/index.php/dafina/article/view/15210
  26. San, N. (2020). Effects of strategies-based instruction through randall`s cyber listening lab and quizizz on efl students` listening comprehension and strategy use [Tesis para obtener el grado de maestría], Maltepe University, Turquía. https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/101445
  27. Suo, Y.; Suo, Y. y Zalika, A. (2018). Implementing Quizizz as game-based learning in the Arabic classroom. European Journal of Social Science Education and Research, 12(1), 208-212. https://doi.org/10.26417/ejser.v12i1.p208-212
  28. Uribe, J. (2012). Importancia del idioma inglés en las instituciones de educación superior: el caso de la Corporación Universitaria de Sabaneta. Facultad de Educación Unipluriversidad, 12(2).
  29. Vara, H. (2015). 7 pasos para elaborar una tesis. Lima: Editorial Macro.
  30. Zavala, K. (2021). Uso de Quizziz como estrategia didáctica de gamificación para el aprendizaje por competencias en los alumnos del curso virtual de historia de la cultura, Instituto Toulouse Lautrec, Lima (Tesis para optar el grado de magister). Universidad San Martín de Porres, Lima. https://hdl.handle.net/20.500.12727/7601
  31. Zhao, F. (2019). Using Quizizz to integrate fun multiplayer activity in the accounting classroom. International Journal of Higher Education, 8(1), 37-43.
  32. Zohrabi, M. y Esfandyari, F. (2014). The Impact of Note Taking On the Improvement of Listening Comprehension of Iranian EFL Learners. International Journal of English Language and Literature Studies, 3(2), 165–175. https://archive.aessweb.com/index.php/5019/article/view/661
  33. Zuhriyah, S. y Pratolo, B. (2020). Exploring Students’ Views in the Use of Quizizz as an Assessment Tool in English as a Foreign Language (EFL) Class. Universal Journal of Educational Research, 8(11), 312-5317. DOI: 10.13189/UJER.2020.081132.