Vol. 2 No. 2 (2020): PURIQ (May-August)
Articles

Effects of use of matlab mathematical software on the academic performance of a group of repeating students of basic mathematics

Franklin Surichaqui Gutierrez
Universidad Nacional de Huancavelica
Bio
Felisícimo German Ramírez Rosales
Universidad Nacional de Huancavelica
Bio
Melvy Rosario Mercado Boza
Universidad Nacional de Huancavelica
Bio

Published 2020-04-09

Keywords

  • Matlab,
  • academic performance,
  • NTIC,
  • university

How to Cite

Surichaqui Gutierrez, F., Ramírez Rosales, F. G., & Mercado Boza, M. R. (2020). Effects of use of matlab mathematical software on the academic performance of a group of repeating students of basic mathematics. Puriq, 2(2), 119–126. https://doi.org/10.37073/puriq.2.2.78

Métricas alternativas

Abstract

In the training of University students, the effect of the use of Matlab software on academic performance has been evaluated in a group of repeating students of basic mathematics, quasi-experimental, quantitative research with a pre-experimental pre-test research design - post test with a single group; There was a sample of 48 repeating students distributed in a single group, using individual academic performance on the scale of 0 to 20; It is concluded that the use of Matlab mathematical software positively influences the academic performance of a group of repeating students

Downloads

Download data is not yet available.

References

  1. Correa, Q. (2016). Uso de las tecnologias de la informción y comunicación y el desempeño de los docentes de educación básica secundaria en la institucion educativa Jorge Eliacer Gaitan Tota - Boyacá 2016. Tesis Magister, Lima.
  2. Davila, A. (2007). Efectos de algunas tecnologías digitales sobre el rendimiento académico en matemáticas. Redalyc, 22-36.
  3. Encalada, I. (2018). Uso del software educativo cuadernia en el proceso de enseñanza aprendizaje y en el rendimiento académico de la matemática de los estudiantes del 5to año de secundaria de la Institución Educativa N° 5143 Escuela de Talentos - Callao. Callao.
  4. Gutierrez, G. (2009). Uso de las computadoras portatiles XO en el desarrollo de los componentes del área de Comunicación Integral en los alumnos del sexto grado de la I.E. N° 30115 del centro poblado Chucupata en Junín. Lima.
  5. Valencia, L., Esteban, T., & Ramirez, F. (2019). Programa Edusofr y desempeño docente en las instituciones educativas públicas del nivel secundario. Puriq, 250.